برو به محتوای اصلی
نوید شاد
برنامه نویس
سال گذشته پرسیده شده

چطور میشه در یونیتی اطلاعات رو ذخیره کرد؟

من کجام؟ اینجا کجاست؟

در جوابکو می‌تونید در مورد هر موضوعی سوال کنید، به سوالای بقیه جواب بدید و تجربتون رو به اشتراک بگذارید!

آدم وقتی برنامه‌نویسی رو شروع میکنه، بعد از یه مدت دست و پا زدن تو استخر کد‌ها، زمانی که کم کم خودش رو پیدا میکنه و از یه چیزایی سر در میاره، یه نیاز جدی واسش ایجاد میشه و اونم ذخیره‌سازی اطلاعات هستش. 
این موضوع در بازی‌سازی هم صادقه، بنابرین پارسال تصمیم گرفتم یه دوره کوتاه با موضوع "راه‌های ذخیره‌سازی اطلاعات در یونتی۶۴" رو بسازم و ساختم. 
الان داخل سایت فرانش منتشر شده.
دوستانی که یونیتی کار میکنن بد نیست یه نگاهی بندازن.

مهدی محمدی
برنامه نویس، توسعه دهنده بازی

ساده‌ترین راهش، استفاده از کلس PlayerPrefs است.
برای مثال، برای ذخیره یک متن داریم:
PlayerPrefs.SetString("myKeyName", "myValue")
برای بازیابی متن قبلا ذخیره شده، از هرجای بازی که خواستید، این را داریم:
string val = PlayerPrefs.GetString("myKeyName" [, "myDefaultValueIfKeyNotFound"])
پارامتر دوم، اختیاریست.
این کلس، برای ذخیره و بازیابی int و float و bool هم کارایی دارد.

سوالات مرتبط

سوال مشابهی موجود نیست.

آمار سوال

۴۹ نمایش
۰ دنبال‌کننده
سال گذشته پرسیده شده
آمار بازدید در این ماه

سوال رو به اشتراک بگذار