برو به محتوای اصلی

چرا اینقدر بازی دوتا (DotA) جذاب است؟

من کجام؟ اینجا کجاست؟

در جواب‌کو می‌تونید در مورد هر موضوعی سوال کنید، به سوالای بقیه جواب بدید و تجربتون رو به اشتراک بگذارید!

مصطفی امینی
مصطفی امینی، بنیان گذار و کارگردان استودیو 229

 من دقیق نمیدونم منظورتون بازی DotA هست یا Dota2 ۳۹چون در حال حاضر بازی  DotA دیگه جذابیت آنچنانی نداره ولی جذابیت بازی Dota2 از نظر من به 3 عامل  خیلی بزرگ که در زیر اشاره میکنم مرتبط هست.
1- گیم پلی گروهی و جذابیت و چالش بالای کار گروهی در این بازی
2-  بروزرسانی و تغییرات که خود باعث میشه روند بازی همیشه و همیشه در حال  تغییر باشه و بازیکن این چالش رو داشته باشه که در پتچ فعلی به چه نحو عمل  کنه که بتونه بهتر نتیجه بگیره
3- مسابقات متعدد و جوایز جذاب و بسیار  زیاد به عنوان مثال آخرین دوره مسابقات The International۲۸ که امسال برگذار  شد جوایز مسابقات $24,787,916 بوده است. 

۹
عباس نادری
عباس نادری، محقق امنیت اطلاعات

دلیل محبوبیت بازی دوتا به محبوبیت بستر اون یعنی بازی Warcraft 3 بر میگرده.

وارکرافت که بازی دوم شرکت بلیزارد بود، چنان موفق و معروف شد که بلیزارد رو از یک شرکت ۱۰ نفره به بزرگترین شرکت بازیسازی دنیا تبدیل کرد. 

سال ۲۰۰۱ نسخه سوم این بازی، اولین بازی‌ای بود که سبک RPG Strategy، یعنی نقش آفرینی در عین استراتژیک بودن رو معرفی کرد، بدین صورت که شما نه تنها دسته‌هایی از سربازان و فرآیندهارو کنترل می‌کنید، بلکه یک شخصیت خاص رو نیز کنترل می‌کنید که باهاش ارتباط جداگانه‌ای برقرار کردید. این خلاقیت بعدا در تمام بازی‌ها کپی شد.

یکی از مهمترین ویژگی‌های وراکرافت ۳، مانند اکثر بازی‌های دیگر بلیزارد، برنامه جانبی ایجاد نقشه‌های جدید برای این بازی بود. این امکان جانبی باعث شد تا سالها پس از ایجاد وارکرافت، بازی‌های متنوع جانبی زیادی توسط علاقمندان به صورت رایگان بر روی بسترش ایجاد بشن.

سیر تکامل اینگونه بازی‌ها به جایی رسید که تعداد متعددی بازی در درسته AoS ایجاد شد. این بازی‌ها معمولا ۳ تا ۵ لاین داشتند که بازیکنان دو تیم رو در مقابل همدیگه قرار میدادند. در این بازی کنترل سربازان اتوماتیک بود و بازیکن‌ها فقط باید قهرمانان (Hero) رو کنترل می کردند، که از بازی معمول خود وارکرافت بسیار بسیار ساده‌تر بود. (توجه داشته باشید که بازیکنان حرفه‌ای وارکرافت بیش از ۲۸۰ حرکت در دقیقه انجام میدادند).

تکامل این بازی‌ها به بازی DotA ختم شد. در سال ۲۰۰۷ این بازی مابقی AoS ها رو کنار زد، به دلیل کیفیت خوب، رفع باگ‌های سریع و شنیدن درخواست کاربران. مسابقات بر روی آن شروع شد و چند سال بعد حقوق آن توسط Valve از بلیزارد و طراح آن خریداری شد و منجر به تولید بازی DotA 2 شد.

۷
محمد مهدی پورداد
محمد مهدی پورداد، Founder of www.bazichi.net

به نظر من مهمترین عامل موفقیت این بازی  بالانس بودن بازی هستش که به شما تجربه یک بازی تیمی فوق‌العاده رو میده که تو هر بار بازی کردن بسته به نوع نگرش بازیکنان یه سناریو رقم میخوره.

۵

سوالات مرتبط

آمار سوال

👁️ ۵۹۰ نمایش
👤 ۰ دنبال‌کننده
🗓 ۱۰ ماه پیش پرسیده شده
📈 آمار بازدید در این ماه

سوال رو به اشتراک بگذار